Naam:
irisontdektazie.reislogger.nl
Reisverhalen:
Foto’s:

Over mij

Na 3 jaar hard studeren (en ook veel leuke dingen doen), wilde ik na het behalen van mijn bachelor Geneeskunde niet direct starten met mijn co-schappen. Ik was even klaar met studeren en wilde iets anders doen. Dit is namelijk het moment waarop dat kan en meer van de wereld te zien en te leren. Daarom ben ik eerst van 2 september tot 16 december naar Kenia gegaan om daar vrijwilliger te zijn voor de stichting Kidscare. Dat was een hele leuke ervaring waar ik erg van heb genoten en veel van heb geleerd. Maar dat is voor mij nog niet genoeg! Daarom vertrek ik zondag 24 januari voor 5 maanden naar Azie om nog meer van de wereld te zien, om 5 maanden lang te doen waar je zin in hebt, om veel nieuwe mensen te leren kennen en nog heel veel meer.

Over mijn reis

Zondag 24 januari om 14:45 vlieg ik naar Delhi waar Maike al is. De eerste 2,5 maanden reis ik samen met Maike door India en Nepal en daarna reis ik alleen door naar Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam. Dinsdag 28 juni om 09:40 land ik weer op Schiphol. In de 4 weken die Maike en ik door het Noorden van India reizen, bezoeken we de steden Delhi, Jaipur, Bikaner, Jaisalmer, Jodhpur, Udaipur, Agra en Varanasi. Hier zullen we eeuwen oude forten bezoeken, kennis maken Indiaanse eten, een meerdaagse kamelentocht maken door de woestijn, de Taj Mahal bewonderen en nog heel veel meer. Na 4 weken reizen we door naar Kathmandu, de hoofdstad van Nepal waar 4 weken stage gaan lopen in een kinderziekenhuis. We zullen in ieder geval de eerste week bij een gastgezin slapen en daarna zien we wel verder. In de weekenden gaan we verschillende uitstapjes maken naar steden in de Kathmandu vallei, raften, Chitwan National Park bezoeken en nog veel meer. De laatste 2 weken in Nepal gaan we trekking van 2 weken door de Himalaya maken. We zijn er nog niet uit wel trektocht het wordt, maar onvergetelijk wordt het zeker. Op 5 april scheiden onze wegen en vliegt Maike naar Maleisie en ik naar Thailand, Bangkok. Daar ga ik eerst 2 weken relaxen in het zuiden van Thailand op de stranden waar ik verschillende eilanden ga bezoeken, een duikcursus ga doen en ga feesten op een echte Full Moon party. Vervolgens vlieg ik naar het noorden van Thailand  waar ik onder andere een meerdaagse trektocht door de jungle ga maken. In Laos begin ik met een Gibbon Experience, waarbij je al tokkelend de hele jungle door roetsjt, ga ik per boot naar de stad Luang Prabang, ga ik tuben in Vang Vieng en bezoek ik de hoofdstad Vientiane. Dan reis met 1 of geen tussenstops door naar Cambodja waar ik het wereldberoemde tempelcomplex Angor Wat ga bewonderen, waar ik een yoga/ meditatie cursus ga doen, waar ik de indrukwekkende killingfields bij de hoofdstad Phnom Penh ga bezoeken en daar ik lekker relax op het bounty eiland Koh Rong. In mijn laatste 4 weken trek ik van zuid naar noord Vietnam. Ik begin in Ho Chi Minh City waar ik de bijzondere tunnels ga bekijken, via het chille kustplaatsje reis ik naar Dalat waar ik ga canyoningen. Vervolgens bezoek ik de steden Hoi An en Hue en met 1 of meer tussenstops reis ik door naar het noorden. Daar ga ik eerst naar het geweldige Halong Bay, dan doe ik een meerdaagse trekking door de rijstvelden in Sapa en ik eindig in de hoofdstad Hanoi. Op maandag 27 juni is mijn reis al ten einde gekomen en neem ik het vliegtuig terug naar huis.

Bezochte landen

Ik heb 16 landen (7%) bezocht:

België, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Griekenland, Italië, Kenia, Marokko, Nederland, Oostenrijk, Portugal, Tanzania, Tsjechië, Turkije, Zweden, Zwitserland.